اپلیکیشن های برتر موبایل در اطلاع رسانی حوزه حمل ونقل

اپلیکیشن های برتر موبایل در اطلاع رسانی حوزه حمل ونقل

http:با استفاده‌ی روزافزون از گوشی‌های هوشمند امروزه می‌توان به‌طورجدی بر روی اطلاع‌رسانی از طریق نرم‌افزارهای موبایل برنامه‌ریزی نمود زیرا اپلیکیشن ها روز به روز روند سال های آتی را بیشتر مورد تاثیر قرار خواهند داد. دسترسی این گوشی‌ها به GPS می‌تواند به‌صورت مؤثر بر اطلاع‌رسانی موقعیت‌های شهری ایفای نقش کند. الگو برداری از نمونه اپلیکیشن های کشورهای موفق در این حوزه و اجرا و بومی سازی آن در کشورمان می¬تواند تأثیر بسیار زیادی در تسهیل حمل و نقل و کاهش هزینه های زمانی و روانی برای مردم کشورمان داشته باشد.

نمونه نرم‌افزارهای زیر برای تسهیل در رفت آمد مورد استفاده قرار می‌گیرند:
  • Embark: این نرم‌افزار جهت استفاده‌ بهینه از مترو طراحی ‌شده است. با کمک سیستم GPS گوشی، مسافر هر کجا که باشد، او را به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو راهنمایی می‌کند. پس‌ از آن با توجه به مقصدی که برای آن تعیین شده بهترین مسیر را مشخص می‌کند. همچنین اطلاعاتی راجع به زمان انتظار، تعداد ایستگاه‌های پیش رو و زمان تقریبی رسیدن به مقصد در اختیار قرار می‌دهد. این نرم‌افزار رایگان بوده و اطلاعات مربوط به 11 شهر آمریکا ازجمله نیویورک را در دسترس دارد.


  • HopStop: این نرم‌افزار شامل اطلاعات موردنیاز برای حمل‌ونقل در 100 شهر آمریکا است. این نرم‌افزار که از قابلیت GPS گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد، توانایی راهنمایی مسافر آن‌ هم از طریق تاکسی و مترو و اتوبوس را دارد و علاوه بر این می‌تواند مسافران پیاده را راهنمایی نماید. این نرم‌افزار همچنین دارای اطلاعات مربوط به محل‌های اقامت، رستوران‌ها، پارکینگ‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و ... نیز است.


  • MotionX GPS Drive HD: این نرم‌افزار ارزان ‌قیمت را می‌توان جایگزین GPS گران قیمت خودروها کرد. این نرم‌افزار روی گوشی‌های هوشمند دارای GPS نصب می‌شود و همانند سیستم خودرو می‌تواند از مسیریابی ماهواره استفاده نموده و به کمک سیستم سخنگوی خود شما را در حین مسیر راهنمایی کند.


  • TaxiMagic: این نرم‌افزار با هشتاد و پنج ایستگاه تاکسی در 45 شهر آمریکا در ارتباط است. به کمک این نرم‌افزار می‌توان برنامه‌ سفر با تاکسی را از قبل هماهنگ نموده و حتی هزینه‌ آن را نیز پرداخت کرد. با استفاده از این نرم‌افزار دیگر نیاز نیست زمان طولانی در انتظار تاکسی تلف شود.


  • Waze: این یک نرم‌افزار حمل‌ونقل است که در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کند. این نرم‌افزار که از اطلاعات GPS بهره می‌برد محل حضور شما در نقشه را پیوسته به‌روز می‌کند و شامل اطلاعات ترافیک و راه‌بندان نیز می‌باشد.


section 1 94.2.15 e

اپلیکیشن های برتر موبایل در اطلاع رسانی حوزه حمل ونقل

* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* متن:
* کد امنیتی: