برنامه فرانسه برای قیمت گذاری محدوده طرح ترافیک برای شهرهای بالای صدهزارنفر

برنامه فرانسه برای قیمت گذاری محدوده طرح ترافیک برای شهرهای بالای صدهزارنفر

برنامه فرانسه برای قیمت گذاری محدوده طرح ترافیک

 

فرانسه برنامه ای را برای قیمت گذاری محدوده طرح ترافیک در شهرهای بزرگ این کشور تدوین کرده است و قرار است این برنامه برای شهرهای بالای صدهزارنفر اجرایی گردد.

در راستای این برنامه ورود به طرح ترافیک در شهرهای بالای صد هزار نفر، برای خودروی شخصی حداقل 2.5 یورو و برای وسایل نقیله سنگین حداقل 10 یورو می باشد که در مناطق مختلف این هزینه متفاوت خواهد بود. برای شهرهای بالای پانصد هزار نفر این هزینه برای خودروهای شخصی، حداقل 5 یورو و برای وسایل نقلیه سنگین، حداقل 20 یورو خواهد بود. این هزینه به صورت الکترونیکی توسط راننده پرداخت می گردد.

این هزینه در مقایسه با لندن که ورود وسایل نقلیه شخصی به محدوده طرح ترافیک، حداقل 11.5 یورو برای مالک خودروی شخصی آب می خورد کم است، اما گرفتن هزینه می تواند به خودی خود یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از ترافیک و کاهش آلودگی هوا باشد. همچنین دولت جایزه ای 400 یورویی برای افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می روند و یا از سیستم CarPool ( خودروی اشتراکی)استفاده می کنند در نظر گرفته است.

شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس، لیون و مارسی طرح هایی همچون روزهای بدون خودرو، ممنوعیت ورود خودرو در بسیاری از خیابان ها و احداث مسیرهای ایمن دوچرخه سواری را نیز در دستور کار خود قرار داده اند. همچنین دولت فرانسه چشم اندازی ارائه داده که در آن تا سال 2040 باید خودروهای بنزینی در سطح شهرهای این کشور به صفر برسد.

* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* متن:
* کد امنیتی: