موج سبز برای دوچرخه سواران

موج سبز برای دوچرخه سواران

ابتکار جدید شرکت Siemens در راستای حمل و نقل پاک و اولویت دهی به دوچرخه سواران


به تازگی شرکت Siemens با هدف اولویت دهی به دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک طرحی را به نام Sitraffic SiBike توسعه داده است. این طرح به گفته مدیران این شرکت موج سبز برای دوچرخه سواران ایجاد می کند.

موج سبز چگونه برای دوچرخه سواران کار می کند؟


این طرح به این صورت است که دوجرخه سواران پس از نصب اپلیکیشن SiBike بر روی گوشی هوشمند خود و همچنین روشن کردن GPS موبایل (برای تعیین محل، سرعت و جهت سفر دوچرخه سواری)، در حین مسیر از طریق اپلیکیشن پیامی به مرکز کنترل فرمان ترافیک ارسال می شود و هنگامی که دوچرخه سوار به چراغ راهنمایی و رانندگی نزدیک می شود، چراغ به طور خودکار سبز می گردد یا زمان سبز ماندن آن تمدید می شود تا دوچرخه سوار بتواند از تقاطع عبور نماید.

موج سبز برای دوچرخه سواران

مزایای Sitraffic SiBike


پیاده سازی این سیستم بسیار آسان است و نیاز به کارهای زیرساختی و ساخت و ساز ندارد، بلکه صرفا سازگاری در برنامه نویسی سیستم های کنترل فرمان ترافیک و اپلیکیشن SiBike کاقی است تا این طرح اجرایی گردد. از دیگر مزایای این سیستم می توان استفاده از کنترل کننده های مشابه و نصب آسان اپلیکیشن موبایل SiBike می باشد. همچنین اجرای این طرح به افزایش جذابیت دوچرخه سواری برای مردم، افزایش سرعت متوسط دوچرخه سواری حمل و نقلی در شهرها، کاهش ترافیک و کاهش آلاینده های شهری و حرکت به سوی داشتن شهرهای هوشمند منجر خواهد شد.


دوچرخه سواران
* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* متن:
* کد امنیتی: