حمل و نقل عمومی و کوید 19

حمل و نقل عمومی و کوید 19

مقدمه

وجود گزارش انتقال سریع بیماری در سطح جهان، نشان می‌دهد که ۱۹COVID - 

اولین بیماری همه‌گیر است که می‌تواند با اجرای اقدامات ضروری در انتقال آن در مقیاس مناسب کنترل شود.

اقدامات بهداشت اجتماعی و اقدامات بهداشتی (پیشرفته)، مشابه واکنش سلامت عمومی به بیماری همه‌گیر آنفلوآنزا، در صدر این لیست از نظر مداخلات کنترل انتقال (پیشگیرانه و به طور متفاوت) قرار دارند.

به این ترتیب، سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس‌ها و قطارها می‌توانند یک محیط با ریسک پذیری بالا برای انتقال ۱۹COVID - (به ویژه در جوامع خاص) باشند که این امر به دلیل وجود تعداد زیاد افراد در یک فضای محدود، کنترل دسترسی محدود برای شناسایی افراد بیمار بالقوه و مهم‌تر از آن تعدادی از نقاط تماس سطح مشترک مانند دستگاه‌‌های بلیط الکترونیک، نرده و دستگیره درب‌ها می‌باشد.

 در عین حال حمل‌ونقل عمومی یک سرویس حیاتی در هر جامعه‌ای است و تداوم خدمات نه تنها برای حفظ فعالیت اقتصادی مهم است بلکه در شرایطی که در آن مسافران باید برای دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مناسب سفر کنند نیز مهم می‌باشد.

در پاسخ به شیوع این بیماری، متصدیان جهانی تدابیر مناسبی را برای حفاظت از جامعه و کارگران آن در راستای رهنمودهای اداره بهداشت و درمان خود اتخاذ کرده‌اند. UITP در فوریه ۲۰۲۰ دستورالعمل‌هایی را برای کمک به اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی در برنامه‌های تداوم تجارت با واکنش به چالش‌های خاص بیماری‌های مسری منتشر کرد.

 تاریخ انتشار: مارس 2020

مترجم:مهندسین مشاور رهیافت

تاریخ ترجمه: فروردین 1399