انقلاب سبز در بارسلونا: راه حل دوچرخه های برقی کارگو (Cargo e-Bike)

انقلاب سبز در بارسلونا: راه حل دوچرخه های برقی کارگو (Cargo e-Bike)

راه حل دوچرخه های برقی کارگو (Cargo e-Bike)


    بارسلونا، به همراه بسیاری از شهرهای اروپایی، برای راه حل های زودگذر زیست محیطی مبارزه می کند. شورای شهر بارسلونا به دنبال ممنوعیت ورود خودروها در بسیاری از مناطق این شهر است. شهرداری بارسلونا یک طرح تحرک شهری را تدوین نموده است که با توجه به  ترویج دوچرخه سواری و پیاده روی می توان تعهد مسئولان را برای اجرای این طرح حس نمود.
    در بارسلونا در یک روز به طور متوسط بیش از پانصد هزار وسیله نقلیه در مسیرهای شهری تردد می کنند. حمل و نقل موتوری نه تنها گران است بلکه منجر به ترافیک، انتشار CO2، هوای ناسالم و آلودگی صوتی می شود. در شهر بارسلونا 3500 مورد مرگ زودرس گزارش شده است، همچنین 31000 کودک دچار برونشیت شدند و 54000 نفر نیز مورد حملات آسم جدی قرار گرفته اند.
    در محله Eixample در بارسلونا، کامیون های نیمه خالی زیادی وجود دارند که تنها برای رساندن چند جعبه و بسته کوچک در معابر این محله عبور می کنند؛ این کار هم امنیت جانی ساکنان آن محله را سلب می کند و هم آلودگی صوتی زیادی  تولید می کند. در واقع وقتی کامیون ها عمدتا هوا را حمل می کنند باعث ترافیک، آلودگی هوا و صوت می شوند. علاوه بر این ورود موتور سیکلت ها و خودروها به درون محله های شهر بارسلونا و بروز بی نظمی و ترافیک  بسیار آزار دهنده می باشد.

دوچرخه های برقی کارگو (Cargo e-Bike) چگونه می توانند تحول ایجاد کنند؟


     آخرین مایل از سفر "پر هزینه ترین و بالاترین بخش آلاینده زنجیره تامین" است. دوچرخه بین سایر گزینه های حمل و نقل موتوری، در آخرین مایل سفر، ارزان تر است و آلودگی کمتری دارد. از طرفی دوچرخه ها سریع ترین شکل حمل و نقل در مناطق شهری می باشند. به گفته یکی از متخصصین شهری در بارسلونا، با توجه به وجود زیرساخت های مناسب دوچرخه سواری در این شهر، دوچرخه های برقی کارگو می توانند برای آخرین مایل سفر راه حل مناسبی باشند و مشکل جابجایی کالاها را در این شهر تا حد زیادی رفع نمایند.

دوچرخه الکتریکی چیست؟

 

    طبق دستورالعمل اتحادیه اروپا در سال 2002، دوچرخه های الکتریکی، به دوچرخه هایی پدالی مجهز به یک موتور الکتریکی کمکی گفته می‌شود که با حداکثر توان نامتقارن 0.25 کیلو وات حرکت می کنند و خروجی آن به طور مداوم کاهش می یابد و در نهایت قطع می شود. سرعت این دوچرخه ها 25 کیلومتر در ساعت (16 مایل در ساعت) می باشد.

   
 
* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* متن:
* کد امنیتی: