شهرهای قابل پیاده روی برای سلامت و اقتصاد ما مفیدتر هستند

شهرهای قابل پیاده روی برای سلامت و اقتصاد ما مفیدتر هستند

پیاده روی یک داروی شگفت انگیز برای هر فرد و جامعه ای است.

پیاده روی برای سلامت قلب، ذهن و استخوان های شما مناسب است. پیاده روی، مثل بسیاری از انواع ورزش ها باعث می شود احساساتتان را بهتر کنید و این شما را جوان نگه می دارد. اما مزیت های یک زندگی با  سرعت پنج کیلومتر در ساعت به مراتب فراتر از فرد است. پیاده روی برای محیط زیست، پیشگیری از جرم، ایجاد جامعه و اقتصاد خوب است. زمان آن است که مردم ما برای داشتن پیاده روهای خوب مطالبه گری کنند. با این حال ما برای ساختن شهرها، فضاهای عمومی و به جریان انداختن خیابان هایی با سرعت 40، 60 و 100 کیلومتر ادامه می دهیم. شهرها برای اتومبیل ها در حال ساخته شدن هستند و نه برای انسان ها! به عبارت دیگر ناسازگاری در زندگی مردم، بیماری و تنهایی و تغییرات آب و هوایی عمدتا به دلیل طراحی است. و باید شهرها به گونه ای طراحی و بازسازی شوند تا انسان در اولویت باشد و نه ماشین.


یکی از نمونه های تغییر و اصلاح زیر ساخت و ایجاد فضاهایی برای پیاده روی ميدان تايمز نیویورک می باشد. در حالی که میدان تایمز یک منطقه بزرگ تجاری بوده و گاه به عنوان «تقاطع جهان» شناخته می شود، بیش از یک قرن، تحت تأثیر وسایل نقلیه موتوری قرار گرفته بود. قبل از اصلاح آن در سال 2010، 89 درصد فضا به اتومبیل ها داده شد و فقط 11 درصد به عابران پیاده ها تخصیص داده شده بود. با این حال، 90 درصد از مردم در حال عبور از میدان تایمز با پای پیاده و تنها 10 درصد با وسایل نقلیه هستند. ایجاد یک میدان بزرگ عابر پیاده که با مخالفت شدید مواجه شد، یک فضای بزرگ را به عابران پیاده بازگرداند. در سال های پس از آن، افزایش فروش خرده فروشی 172 درصد افزایش یافت، زیرا تعداد پیاده ها افزایش یافت، جرم کاهش یافت و تعداد عابرین پیاده آسیب دیده کاهش پیدا کرد و همچنین زمان سفر برای وسایل نقلیه عبوری از میدان تایمز نیز بهبود یافته است. این اصلاح ساختار شهری و بازسازی ها به شهرهای دیگر مانند تورنتو سرایت کرده است.



بنابراین اگر ما می خواهیم شهری با قابلیت پیاده روی و دوچرخه سواری ایجاد کنیم و شهری انسان محور داشته باشیم، مجبور به مطالعات عمیق در حوزه زیر ساخت ها و حمل و نقل و ترافیک و همچنین سرمایه گذاری در زیرساخت ها مانند پیاده روها، مسیرهای دوچرخه سواری، مبلمان خیابانی و سرویس های بهداشتی هستیم. همچنین باید ترکیبی از فضاهای تجاری، مسکونی و فرهنگی ایجاد شود و معابری ایجاد کنید که مردم را با هم متحد می کنند.

به طور خلاصه، اگر ما جوامع سالم را میخواهیم، باید فضاهای متنوعی ایجاد کنیم که دونده ها و دوچرخه سواران ، سالمندان، والدین و فرزاندان خرد سالشان و معلولان ویلچر سوار، افراد خیابانی، صاحبان مغازه ها و انواع کسب و کار ها ، با هم احساس راحتی کنند.خیابان ها شبکه اجتماعی اصلی و نهایی هستند، ما نیاز داریم که آنها را نه تنها برای تجارت بلکه برای فرهنگ سازی توسعه دهیم.


مهندس مهدی حسن زاده 
مدیر عامل مهندسن مشاور رهیافت 

* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* متن:
* کد امنیتی: