مسافران در این شهرها بیش از هشت روز از سال را در ترافیک سپری می کنند

مسافران در این شهرها بیش از هشت روز از سال را در ترافیک سپری می کنند

هر کسی می‌خواهد 8 روز از عمرش را در ترافیک هدر دهد می‌تواند در این شهرها زندگی کند

 

 از هر راننده ای که در مورد ترافیک بپرسید؛ او را با داستان صف‌های طولانی، زمان هدر رفته و سرخوردگی روبرو خواهید کرد. این یک مشکل جهانی است که گریبان گیر شهرهای بزرگ دنیا شده است. یکی از بدترین شهرهای جهان که دچار معضل ترافیک شده است، بوگوتا پایتخت کلمبیا است. در سال 2018 در این شهر، مسافران به طور میانگین 272 ساعت  در ترافیک سپری کرده اند. بعد از شهربوگوتا، پایتخت ایتالیا یعنی شهر رم با 254 ساعت اتلاف وقت در رده دوم قرار دارد. شهر رم در اروپا برای هر کسی که می‌خواهد وقت خود را در ترافیک هدر دهد مناسب ترین شهر به حساب می‌آید! پس از رم، دوبلین پایتخت ایرلند سومین شهر پر ترافیک می‌باشد که رانندگان 246 ساعت در سال در ترافیک وقت خود را هدر می دهند.

 با توجه به داده‌های جمع آوری شده توسط INRIX از 200 شهر 38 کشور اروپایی و آمریکایی در سال 2018، این سه شهر بدترین شهرها برای رانندگی به شمار می‌روند. شهرها در اروپا فراتر از توانایی و ظرفیت راه های درون شهری گسترش یافته‌اند. ترافیک، ایجاد کننده آلودگی هوای درون شهری، صف‌های طولانی خودروها و عامل انتشار گازهای سمی است. خودروهای دیزلی تولید کننده اکسید نیتروژن، دی اکسید نیتروژن، مونو اکسید کربن، دی اکسید کربن، هیدروکربن‌ها و آلدئیدها هستند.

 در اروپا هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی حدود 79 میلیارد دلار است. این رقم شامل بهره وری از دست رفته مردم، تشخیص و درمان بیماری و سرمایه گذاری در بهداشت عمومی است. شهرهای اروپا برای کاهش ترافیک سیاست‌هایی همچون توسعه حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری پیش گرفته اند. از مزایای این سیاست، کاهش ترافیک، آلودگی هوا، کاهش زمان رفت و آمد و بهبود سلامت مردم است. در پایتخت دانمارک، سهم دوچرخه از سفرهای درون شهری 5 برابر ماشین‌ها می‌باشد و تقریبا یک سوم تمام سفرهای سراسر این شهر را شامل می‌شود. شهرهای چین نیز با مشکل ترافیک شدید روبرو شده اند. شهر هانگژو یک سیستم مدیریت ترافیک توسط هوش مصنوعی مورد استفاده قرار داده است که با نام "مغز شهر" شناخته می‌شود. داده های این سیستم از دوربین‌ها و سیستم عامل‌های مختلف استخراج می‌شود و برای کنترل جریان ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. هانگژو که جز 5 شهر پرجمعیت چین شناخته می‌شود در آخرین گزارش‌ها، در رده پنجاه و هفتمین شهر پر ترافیک چین قرار گرفته است.

هشت شهر پر ترافیک دنیا
شکل 1-شهرهایی با بیشترین اتلاف وقت در ترافیک- گزارش INRIX 

 پاورقی: INRIX یک شرکت بین المللی است که متخصص خدمات تحلیلی حمل و نقل می باشد. ماموریت این شرکت ارائه راه حل برای حل مشکلات ترافیکی در سراسر جهان است.
* نام و نام خانوادگی:
* پست الکترونیک:
* متن:
* کد امنیتی: