گزارش مهندسان مشاور رهیافت از برگزاری نمایشگاه INOTEX 2018

گزارش مهندسان مشاور رهیافت از برگزاری نمایشگاه INOTEX 2018
نمایشگاه اینوتکس یک رویداد منحصر به فرد در زمینه نوآوری و فناوری می‌باشد که هر ساله با حمایت ارگان‌های مرتبط همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار می‌گردد.
هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری موسوم به «اینوتکس ۲۰۱۸» از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار شد. در این نمایشگاه «بیش از ۱۵۰ استارتاپ، ۵۰ مخترع، ۲۰ شرکت سرمایه گذاری، ۲۰ شتاب دهنده، ۴۰ سرمایه گذار فرشته کسب و کار و ۱۲۰ شرکت فناور حضور پیدا کردند.


مهندسان مشاور رهیافت در این نمایشگاه نیز به عنوان یکی از فعالان در حوزه حمل و نقل شهری حضور یافت و به رصد و مشاوره استارتاپ‌های مختلف در زمینه شهر هوشمند پرداخت.

از رویدادهای مرتبط با حوزه شهری می‌توان به رویداد نشست شهرداری‌های شهرهای بزرگ ایران اشاره کرد که در سه محور زیر برگزار گردید:
1- حمل و نقل هوشمند (Smart Mobility)
2- مدیریت هوشمند انرژی
3- محیط و محل زندگی هوشمند (Smart Environment & Smart Home)

یکی از نکات قابل توجه در این نشست، پرداختن به مباحث حمل و نقل هوشمند بود که با عدم حضور معاونت های حمل و نقل و ترافیک شهرداریهای کلانشهر های ایران در این نشست همراه شد. مواردی از این قبیل که به نوبه خود از اثربخشی این رویداد می‌کاست! امید است که با هماهنگی بخش‌های مختلف شهرداری‌های شهرهای کشورمان شاهد این فرصت سوزی‌ها نباشیم و هر چه هدفمندتر این رویدادها برگزار گردند.